Ekoenergetyka naładuje katowickie elektrobusy

W zajezdni katowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej powstała pierwsza stacja ładowania pantografowego. Jako pierwsze skorzystają z niej świeżo zakupione przez przedsiębiorstwo autobusy Solaris Urbino 18 Electric.


Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiego w Katowicach, jeden z największych operatorów transportu publicznego na Górnym Śląsku. Na przełomie stycznia i lutego w Katowicach pojawiły się pierwsze autobusy elektryczne, teraz uruchomiona została miejska stacja ładowania od Ekoenergetyki-Polska.

Pierwszy autobus elektryczny, który wyjechał na ulice Katowic obsługuje linię w zatłoczonym centrum miasta. Dlatego zainstalowanie szybkiej stacji ładowania, która uzupełnia baterię autobusu w trakcie postoju było koniecznością. Uruchomiona stacja od polskiego producenta infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych ma moc 200 kW z możliwością zwiększenia mocy do 400 kW. Autobusy są ładowane za pomocą odwróconego pantografu co pozwala zmniejszyć masę autobusu oraz zwiększyć niezawodność całego systemu, ze względu na brak ruchomych elementów na pojeździe.

Jest to jedno z pierwszych w Polsce, a kolejne po Inowrocławiu, wdrożenie przez Ekoenergetykę-Polska rozwiązania typu OppCharge. Dzięki niemu sam proces ładowania jest całkowicie zautomatyzowany i nie wymaga ingerencji kierowcy. Autobus komunikuje się ze stacją ładowania automatycznie za pomocą sieci bezprzewodowej wi-fi. System ładowania odwróconym pantografem pozwala w bardzo krótkim czasie doładować baterię autobusu. Zainstalowana stacja o mocy 200 kW jest w stanie naładować 50% baterii autobusu (o pojemności 120 kWh) w ok. 18 min, a w przypadku zwiększenia mocy stacji ładowania do 400 kW w 9 minut.

Fot. Ekoenergetyka – Polska

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *