Gliwice doczekają się Centrum Przesiadkowego

Mostostal Zabrze Biprohut dokończy projektowanie centrum, a przed miastem otwiera się szansa na złożenie wniosku o dofinansowanie unijne tej inwestycji. Na wykonanie całości zadania związanego zaprojektowaniem Centrum Przesiadkowego w Gliwicach firma ma 25 tygodni od dnia podpisania umowy.


Budowa Centrum Przesiadkowego będzie jedną z największych i najważniejszych inwestycji w Gliwicach. Jego powstanie obok zmodernizowanego dworca kolejowego wprowadzi nową jakość do krajobrazu centrum miasta. Ścisłe centrum Gliwic zyska nowe oblicze – w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane i przebudowane sąsiednie ulice, a także ważny punkt Gliwic, plac Piastów.

Głównym zadaniem zabrzańskiej firmy będzie dokończenie dokumentacji projektowej, w tym przygotowanie i przekazanie do 20 marca projektów budowlanych, dokumentacji ZRID i dokumentacji zgłoszeniowej, umożliwiających Miastu Gliwice zdobycie wielomilionowej dotacji z Unii Europejskiej na budowę Centrum Przesiadkowego. Chodzi o kwotę ok. 130 mln zł w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Centrum Przesiadkowe powstanie w miejscu bocznicy kolejowej

Nowoczesne Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem. Będzie to nowoczesny obiekt, zintegrowany z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym.

Przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego wraz z odcinkiem ul. Zwycięstwa, placu Piastów i odcinka ul. Piwnej, ul. Składowej z fragmentem ul. Warszawskiej, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i placu przed dworcem PKP oraz fragmentu ul. Tarnogórskiej. Na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Zaplanowano także ścieżkę rowerową łączącą trasę rowerową Centrum – Sośnica z drogami rowerowymi na terenie Centrum Przesiadkowego, wykonanie zadaszonych parkingów dla jednośladów oraz stacji wypożyczalni rowerów na terenie Centrum.

5 komentarzy

  1. Mam tylko nadzieję, że wtedy będziemy mieli tylko jeden dworzec Autobusowy czyli właśnie to Centrum Przesiadkowe bo na razie to mammy aż trzy
    -Międzynarodowy na ulicy Pionierów
    -Pod dworcem PKP dla GTV BUS oraz ZKA
    -Plac Piastów dla Autobusów do Krakowa i Katowic

    1. Zapytaj Zbyszka Frankiewicza. On jest odpowiedzialny za to, że teraz w Gliwicach zostały tylko same szyny.

  2. Wszystko fajnie, wszystko pięknie. Dworzec PKP z prawdziwego zdarzenia teraz Centrum przesiadkowe, ale Prezydent Frankiewicz i tak zrobił średniowiecze w Gliwicach likwidując tramwaje linii 1 i 4. Całe GOP inwestuje w tramwaje, naprawiając torowiska i kupując nowoczesne niskopodłogowe tramwaje, a ten dalej twierdzi, że autobus A4 jest ekonomiczny. Nie wiem gdzie takiego chowali.

  3. Centrum przesiadkowe (same określenie jest idiotyczne, bo to będzie tak naprawdę dworzec autobusowy) to nie jakaś nazwa własne i proszę redaktorów o niepisanie tego z wielkich liter, bo tych wielkich liter mamy wszędzie za dużo, wygląda to okropnie, inni się błędnie uczą – jeden z komentujących pisze o jakiś autobusach do Krakowa i te autobusy z wielkiej litery. Czy j. polski to niemiecki, że rzeczowniki piszemy z wielkiej litery? Trochę pomyślunki i rozwagi życzę przy pisaniu.

Odpowiedz na „JanuszAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *