Sławków do remontu

PKP PLK podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w stacji Sławków w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja ze środków budżetowych będzie kosztowała prawie 35 mln złotych. Na prace na odcinku Sosnowiec Główny – Sławków przeznaczono od 2016 roku ponad 120 mln zł.


Dla podróżnych stacja Sławków będzie wygodniejsza i bardziej funkcjonalna. Lepszy dostęp dla osób o ograniczonej mobilności zapewnią pochylnie. Peron wyspowy zostanie zastąpiony przez dwa jednokrawędziowe wyższe perony, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się i ułatwią podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą lepiej oświetlone i wyposażone w nowe ławki i oznakowania.

Na stacji planowana jest kompleksowa wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa obejmie 12 rozjazdów, most i przejazd kolejowo – drogowy w obrębie stacji. Rozjazdy będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, które zapewnią sprawny przejazd pociągów zimą. Zaplanowana została budowa nowej nastawni wyposażonej w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zwiększy się sprawność i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Grafika PKP PLK

Na terenie województwa śląskiego w ramach modernizacji linii Tunel – Sosnowiec zrealizowane zostały już prace na odcinkach: Sosnowiec Główny – Sosnowiec Dańdówka (marzec 2016 – 26 mln zł), Sosnowiec Dańdówka – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce (grudzień 2016 – 23 mln). Zakres prac na tych odcinkach obejmował wymianę 17 km torów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz 7 przejazdów kolejowo – drogowych, a także wymianę rozjazdów i konserwację obiektów inżynieryjnych. Dzięki przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększył się poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego na tym szlaku.

Obecnie trwa przebudowa peronów na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz wymiana torów na tym odcinku. Ich wartość to ok. 40 mln zł. Zakończenie robot zaplanowane jest w IV kwartale 2019 roku.

Fot. PKP PLK

3 komentarze

  1. No ładnie się dzieje na linii 62. Najpierw przetarg na Sosnowiec Dańdówkę, teraz na Sławków, w dodatku trwają pracę torowe na odcinku od Tunelu do Olkusza, ale zainteresowania zwiększenia liczby połączeń od Marszałków nie widać. W tygodniu oferta marna, a w weekendy to już kompletna tragedia-3 pary na dzień. Na dodatek można zapomnieć o przyjeździe na 6 rano do pracy i na 22. Powrotów z popołudniówki też brak bo ostatni pociąg do Sędziszowa odjeżdża po 19.

  2. Piekny budynek pamieta czasy cara Mikolaja II Romanowa , im dalej na wschod polski to znajdzie sie kilka takich stacyjek!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *