Śląskopodhalańska Kolej Regionalna

Jak już wiecie, nowinką aktualnego rozkładu jazdy jest to, że podczas realizacji połączenia Ornak, desygnowana na kurs jednostka Kolei Śląskich nie stoi niespełna sześć godzin pomiędzy zakończeniem kursu z Katowic a powrotem do bazy i wykonuje jedną parę połączeń na trasie Zakopane – Nowy Targ.


Wszystko za sprawą faktu, że zamiast stać, przez niemal sześć godzin na grupie odstawczej na Spyrkówce, jednostka KŚ wykonuje jedną parę kursów na trasie Zakopane – Nowy Targ w ramach uruchomionej w ubiegłym roku Podhalańskiej Kolei Regionalnej. To kilkanaście par połączeń dziennie na tym szlaku, obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. I ktoś wymyślił, by pociąg KŚ w dniach gdy przyjeżdża pod Tatry, uzupełnił ofertę na linii do Nowego targu. Z Zakopanego jako pociąg PKR KŚ-iowa jednostka wyjeżdża o 12.25. W Nowym Targu jest przerwa „obiadowa”. Powrót ma miejsce o 15.55 i o 16.39, już jako Ornak, pociąg wraca do Katowic.

Dzisiaj i jutro pociąg KŚ również wykona kurs tam i z powrotem z Zakopanego do Nowego Targu, a my pozwoliliśmy sobie zrobić kilak ujęć naszej jednostki podczas realizacji takiego kursu. Nas również zaciekawiły napisy na wyświetlaczach, których codziennie podczas kolejowej włóczęgi po naszym województwie nie uświadczymy…

 

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *