PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne

PKP Intercity podpisało umowę ze Spółką H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu na modernizację 10 wagonów restauracyjnych. Umowa jest elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld złotych.


Będzie to szczególny projekt, ponieważ przedziałowe wagony osobowe zostaną zmodernizowane na wagony restauracyjne. Przedmiotem umowy z H. Cegielski – FPS jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 10 wagonów typu 145Ab. Poznański producent taboru wykona także późniejsze okresowe przeglądy techniczne na trzecim poziomie utrzymania. Wartość kontraktu wynosi 61,3 mln zł brutto. Wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością do 160 km/h.

W zmodernizowanych wagonach restauracyjnych do dyspozycji podróżnych będzie 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Wagony będą klimatyzowane, a pasażerowie skorzystają w nich z darmowego, bezprzewodowego internetu. Zostaną również wyposażone we wzmacniacze sygnału telefonii komórkowej. Półki i wieszaki umożliwią dogodne umieszczenie bagaży i rzeczy podręcznych. Ponadto, zmodernizowane wagony będą posiadać oznaczenia w alfabecie Braille’a dla osób niewidzących.

– Nieustannie pracujemy nad tym, aby polepszać jakość podróżowania naszymi pociągami. Przeprowadzona przez H. Cegielski – FPS przebudowa 10 wagonów na wagony restauracyjne pozwoli nam rozszerzyć i podnieść standard świadczonych przez PKP Intercity usług gastronomicznych – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

To kolejna z umów zawarta między PKP Intercity a H. Cegielski – Fabryką Pojazdów Szynowych. W październiku 2017 roku spółki podpisały umowę na modernizację 60 wagonów. Rok później zamówienie zostało rozszerzone na kolejne 30 wagonów. Natomiast w lutym 2018 roku spółki podpisały umowę na dostawę 55 wagonów. Dzięki tym zamówieniom PKP Intercity jest jednym z najważniejszych partnerów biznesowych spółki.

H. Cegielski – FPS jest zobowiązany do wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie do 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W ciągu kolejnych 18 miesięcy zostaną wykonane przeglądy okresowe na trzecim poziomie utrzymania. Cała umowa zostanie więc wykonana w ciągu 36 miesięcy od dnia jej zawarcia.

Podpisana umowa jest częścią konsekwentnie realizowanego największego w historii programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

Fot. H. Cegielski – FPS

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *