„Wiślanka” odpieczętowana

Wczoraj w siedzibie Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu otwarte zostały koperty z ofertami na mającą zostać zrealizowaną w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego inwestycję „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów –Bieniowiec –Skoczów – Goleszów –Cieszyn/Wisła Głębce”. Chętnych do realizacji tego zadania nie brakuje. Pozostaje jedynie kwestia czy zgłoszone propozycje zostaną zaakceptowane przez zamawiającego. A dokładniej, przez zaplanowany na tą inwestycję budżet.


Rozstrzygnięcie przetargu zostało nieco odsunięte w czasie i przełożone z godzin porannych na popołudniowe. Ale w końcu udało się. Zadanie jest podzielone na trzy części. Pierwsza dotyczy rewitalizacji popularnej, turystycznej linii kolejowej na całym odcinku od Chybia do Wisły Głębce, kolejna przywrócenia ruchu [pomiędzy Goleszowem a Cieszynem, trzecia, i ostatnia, natomiast dotyczy montażu systemu LCS w Skoczowie. Jak się okazało po otwarciu ofert, są chętni do realizacji wszystkich trzech zadań.

Karty zostały więc odkryte. Pozostaje do wyjaśnienia kwestia czy w przypadku przekroczenia wartości propozycji w stosunku do zaplanowanych przez PKP PLK wydatków uda się znaleźć kompromis i ostatecznie podpisać umowy z konkretnymi wykonawcami. Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że są przesłanki ku temu by wierzyć, że z naszej mapy kolejowej zniknie nie przynoszący nam chluby odcinek sieci kolejowej, po którym podróżuje wielu turystów nie tylko z naszego regionu ale także krajowych i zagranicznych.

Dzięki uprzejmości PKP PKLK poniżej publikujemy protokół z wczorajszego otwarcia ofert:

Wiśłanka – otwarcie ofert

7 komentarzy

  1. Jedynie na montaż lcsa oferty mieszczą się w budżecie… reszta poza budżetem. Wątpię, żeby plk zwiększyła kwoty…

  2. Quazie, jeśli by odchudzili środki przeznaczane na zawrotne pensje i „premie” dla „stołkowych” – budżet może by się zwiększył… 😏

  3. Jeśli by doszło do kolejnego przetargu na zadanie A i B to w obecnych realiach cenowych nie ma co liczyć na tańsze oferty. Oferenci mogą raczej podnieść ceny. W efekcie upłynie cenny czas i zamiast lepiej to będzie gorzej dla tej inwestycji.

  4. Bez realizacji branży torowej (zadanie A i B) branża SRK jest niewykonalna.
    Nie da się wybudować LCS Skoczów bez modernizacji linii kolejowych 694, 157, 190, 191.
    Jednym słowem… fatalnie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *