910 pod prądem

Wczoraj, zupełnie przez przypadek, mieliśmy okazję skorzystać z możliwości przejazdu pierwszym solarisem czwartej generacji w PKM Katowice. Pojazd o numerze taborowym 1400, to przy okazji, również pierwszy elektryczny autobus we flocie przewoźnika ze stolicy województwa.


Natknęliśmy się na niego, a może on na nas, czekając na katowickim dworcu na połączenie w kierunku Osiedla Paderewskiego. Najczęściej tam jeżdżące to te obsługujące linię 910. Jako kolejny podjechał właśnie kursujący od kilku dni pierwszy „elektryk” w Katowicach. Z tego co udało się nam ustalić, to na razie jedyna linia, na której można spotkać ten pojazd.

Wrażenia? Mieliśmy już okazję zapoznać się z elektryczną ofertą solarisa, korzystając z pojazdów PKM Jaworzno. Stwierdzamy więc tylko, że wrażenia podobne. Normalny autobus, a wielu pasażerów nawet nie odczuło różnicy, że jadą pojazdem elektrycznym. Dlatego odnotowujemy tylko, że jechaliśmy pierwszym pojazdem elektrycznym przewoźnika z ulicy Mickiewicza. Generalnie, wniosek jest taki, że pojazdy napędzane prądem zaczynają nam już powszednieć. Dlatego tak np. za rok będziemy ciekawi danych, nie tylko z PKM Katowice, jak wygląda finansowo eksploatacja takich autobusów.

Jednak nie nam dywagować, jaka będzie przyszłość pojazdów z tym rodzajem napędu. Po prostu trafiliśmy na 1400 i pojechaliśmy. Przypomnijmy, że przegubowych pojazdów z Bolechowa ma być w Katowicach docelowo pięć sztuk. Oczekiwane jest też pojawienie się pięciu pojazdów w wersji tradycyjnej, 12-metrowej. Te ma dostarczyć Ursus Bus.

One comment

  1. Szkoda, że nie zainteresowały was aspekty techniczne pierwszego elektryka PKM K-ce np. w jaki sposób pojazd ładuje akumulatory? ile trwa ładowanie? jaki jest poziom hałasu? jakie pojazd ma przyspieszenie?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *