Turecka ofensywa w Wodzisławiu Śląskim

Od 27 stycznia wprowadzono zmiany w Komunikacji Miejskiej na terenie Województwa Śląskiego. Dzięki partnerstwu miasto-powiat wodzisławski mieszkańcy będą mogli korzystać na terenie miasta z uzupełniających się linii Komunikacji Miejskiej i Powiatowej. Dodatkowo na pasażerów komunikacji autobusowej czeka nowa jakość w postaci nowego taboru od przewoźnika P.P.U.H. „KŁOSOK”.


Zmiany możliwe były do wdrożenia dzięki rozstrzygniętemu przetargowi na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w Wodzisławiu Śląskim. Wykonawca wyłoniony w przetargu to P.P.U.H. „KŁOSOK” Andrzej Kłosok. Złożona oferta cenowa wyniosła 17 694 028,80 zł brutto. Przedsiębiorstwo będzie świadczyć usługi do końca 2023 r. Założona została realizacja ok. 1 932 000 wozokilometrów. Podpisanie umowy z przewoźnikiem nastąpiło 24 stycznia.

W październiku w Wodzisławiu Śląskim rozpisano przetarg na usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego w latach 2019 – 2023. Na podstawie umowy przewoźnik obsłuży pięć linii autobusowych (A, B, C-1, C-2, D-1, D-2, E-1, E-2) dziewięcioma autobusami różnych długości. Specyfikacja zakładała m.in., że autobusy mają być fabrycznie nowe (rok produkcji – II półrocze 2018 r.), spełniać normę emisji spalin Euro 6, mieć co najmniej dwie pary drzwi oraz dysponować miejscem na wózki dzieciące i inwalidzkie. Przewoźnik powinien także posiadać dwa autobusy zastępcze, które nie mogą być starsze niż 5 lat. Wodzisławskie linie autobusowe będą obsługiwane, m.in. przez 8 pojazdów zakupionych u tureckiego producenta BMC.

Dzięki współpracy z powiatem wodzisławskim Komunikacja Miejska i Komunikacja Powiatowa wzajemnie się uzupełniają. Dzięki wspólnym działaniom i dotacji miasta na rzecz organizacji Komunikacji Powiatowej (850 tys. zł) mieszkańcy dzielnic takich jak np. Wilchwy (linie nr 37, 38), Kokoszyce (linie nr 37, 41) czy Zawada (linie nr 37, 41) znacznie szybciej dojadą do centrum miasta. Miasto i powiat, szukając najlepszych rozwiązań, wspólnie pracowały nad przebiegiem poszczególnych linii czy rozkładami. Razem analizowały możliwość przejęcia obsługi poszczególnych części miasta.

Fot. Mieczysław Kieca/Facebook

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

3 komentarze

  1. A ja bym chciał wiedzieć, czym się różni taryfowo komunikacja miejska Wodzisławia Śląskiego od komunikacji powiatowej Wodzisławia Śląskiego, i jeszcze od komunikacji MZK Jastrzębie.

    I czy w jakiejś z tych komunikacji są ważne bilety Eko-Bilet lub całodobowy KŚ.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *