Bytom Północny przed przeprowadzką

Dawno nie byliśmy w jednym z naszych ulubionych miejsc, Czyli na przystanku kolejowym Bytom Północny. Więcej, nie byliśmy tam chyba nigdy w zimie. Więc wczoraj zmierzyliśmy się z wyzwaniem…


Przypomnijmy, to miejsce nieco odludne. Tak nieco odludne, że kilkanaście miesięcy temu z inicjatywy m.in. Zakladu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach, Kolei Śląskich i bytomskiego magistratu oraz tak trochę naszej redakcji postanowiono, że przystanek zostanie przesunięty w rejon skrzyżowania torów z bardzo ruchliwą ulicą Strzelców Bytomskich, gdzie życie toczy się pełną parą. Ma się to odbyć w trakcie planowanej rewitalizacji linii 131.

I tak nam chodziło po głowie czy nie zatytułować tego materiału „Ostatnia zima takiego (tego) Bytomia Północnego” to jednak zdaliśmy sobie sprawę, że byłoby to zbyt o wiele zbyt wczesne. Przystanek zostanie przesunięty o jakieś 600 metrów w rejon skrzyżowania z ulicą Strzelców Bytomskich. Jednak w ciągu najbliższych 12 miesięcy to nie nastąpi. Bo, po prostu, nie da rady…

Choćby dlatego, że termin rozpoczęcia tych prac nie jest jeszcze znany gdyż pierwszy przetarg na rewitalizację tego odcinka nie zakończył się powodzeniem. Z pewnością postępowanie zostanie powtórzone, bo na naszych łamach informowaliśmy że zarządca infrastruktury na rewitalizację odcinka Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice przeznaczył dość poważną kwotę. Pojechaliśmy sobie więc zobaczyć jak wygląda zimowa wersja przystanku Bytom Północny przed finałowym odliczaniem do przeprowadzki…

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

One comment

  1. Ten przystanek powinien jak najszybciej być przeniesiony w rejon ul. Strzelców Bytomskich. Najlepiej, jakby perony były na samym wiadukcie, a zejścia z peronów aby były zarówno po wschodnej stronie ul. Strzelców Bytomskich (dojście do przystanku autobusowego przy ul. Strzelców Bytomskich w stronę Tarnowskich Gór), pomiędzy tramwajem a ulicą (dojście do przystanku autobusowego w stronę Bytomia i tramwajowego w stronę Stroszka) oraz także aby zejście było także po zachodniej stronie torowiska tramwaju (dojście do przystanku tramwajowego w stronę Bytomia)

    Ciekawi mnie, jaka była motywacja, aby przystanek dotychczasowy mieścił sie tam, gdzie się teraz mieści Czy moe chodziło o bliskość osidla przy ulicy Przy Kopalni Bytom, czy może z tegoż przystanku było blisko do kopalni.

    A skoro tamten przystanek jeszcze ma tam funkcjonowac jeszcze przez co najmniej miesięcy (jak wynika z artykułu), to samorząd Bytomia mógłby wybudować szutrowy chodnik z dotychzcasowej lokalizacji tegoz przystanku do M1, czyli do przystanku autobusowego przy centrum handlowym.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *