Raport z LK 133

– Dzisiaj pierwsi kierowcy będą mogli przejechać pod wiaduktem kolejowym w Zabierzowie. Przebudowany obiekt jest dużo większy i wygodniejszy od poprzedniego. Znalazło się pod nim miejsce na szerszą jezdnię i chodnik dla pieszych. Zmieniona konstrukcja usprawni przejazd i zwiększy bezpieczeństwo zarówno w ruchu drogowym jak i pieszym – poinformował zespól prasowy PKP PLK.



Wiadukt kolejowy w Zabierzowie, to jeden z kilkudziesięciu obiektów modernizowanych przez PLK na trasie kolejowej ze stolicy Małopolski do Katowic. Konstrukcje w Krakowie, Jaworznie, Zabierzowie i Rząsce są już gotowe. Znacznie lepsza jest też komunikacja drogowa m.in. dla mieszkańców wielu miejscowości. Tylko budowa wiaduktu w Jaworznie, wraz z sąsiadującym układem drogowym warta jest 15 mln zł. 

Łącznie na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK realizuje 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie modernizowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego. PKP Polskie Linie Kolejowe wykonają przeszło 50 mostów, wiaduktów, przejść podziemnych i kładek na linii E30 ze stolicy Małopolski do Katowic.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. PKP PLK

3 komentarze

  1. Tych którzy podjęli decyzję o budowie tych kilometrów ekranów akustycznych, powinni za jaja przyspawać do nich. To jest jawny przekręt i skandal.

  2. I po kiego drażnicie???? Ile z tych kładek i wiaduktów powstało o Jaworzna do Katowic? Zero zero zero zero zero. Poprzednia władza zostawiła po sobie 1g, a ta jak do tej pory zrobiła 2g. Gdzie cztery tory z Będzina do Pszczyny? Gdzie cztery tory z Katowic do Gliwic?

    1. duzo bys chciał….jestesmy kilka razy biedniejsi od zachodnich krajów…robimy na ile nas stac….

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *