Ósmy już jeździ

Jednostka 22WEd-008 przeszła już wszystkie niezbędne testy i została skierowana do ruchu liniowego. Tym sposobem Koleje Śląskie czekają jeszcze na cztery jednostki tego typu. Wtedy będzie można powiedzieć, że zawarty w październiku 2016 roku kontrakt na dostawę 19 pociągów z rodziny Elf2 został przez producenta w pełni zrealizowany.


Przypomnijmy, że wspomniana umowa zawarta została przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego wraz z  naszym regionalnym przewoźnikiem z producentem taboru kolejowego z Bydgoszczy. Opiewała ona na dostawę 19 nowych pociągów elektrycznych z rodziny Elf2. Z tego trzy jednostki to pojazdy trzyczłonowe (21WEa), cztery pojazdy dwuczłonowe (34WEa) a dwanaście sztuk to pociągi czteroczłonowe (22WEd). I o ile z jednostkami 21WEa i 34 WEa poszło ekipie z Bydgoszczy w miarę sprawnie, to dostawy czteroczłonowych 22 WEd rozciągnęły się w czasie znacznie wykraczającym poza przewidziane rozsądkiem normy. Pozostańmy jednak przy tym, że jest jak jest i by nie wpadać w pesymizm, po jednak pozytywnej informacji jaką jest niewątpliwie ta o dostawie kolejnej jednostki, informujemy, że czekamy już tylko na cztery pociągi typu 22WEd by sprawę zamknąć.

Niestety, nie dysponujemy jeszcze zdjęciem najnowszego Elfa2 w związku z naszą niebytnością w regionie przez ostatnie kilkadziesiąt godzin. Obiecujemy jak najszybciej zaistniałą niedogodność naprawić, choć najważniejsze jest, że pociąg zamiast świecić twarzą na zdjęciach wozi już pasażerów.

13 komentarzy

  1. Wozi, ale już są pierwsze problemy z nim. Dziś o 11.33 z Katowic do Zwardonia na starcie +38min.

  2. Ostatni skład nr 007 przybył w grudniu, 008 w styczniu, oby tendencja, jeden elf na miesiąc, się utrzymała do końca realizacji kontraktu.

    1. Ściślej: w połowie grudnia, a teraz pod koniec stycznia, czyli dostawa co półtora miesiąca. Do niedawna przychodził jeden pociąg na dwa miesiące, czyli oby do wakacji przyjechał ostatni… Wówczas będzie rok opóźnienia w dostawach! I „Pesa” ma jeszcze czelność się dziwić, że ktoś nalicza kary za nieterminowe dostawy!?

  3. Niestety w Żywcu o 16:30 coś go zmogło i pasażerowie musieli przesiąść się na IC który akurat na szczęście miał odjazd w kierunku Katowic…

    1. Dziadostwo. Przy pierwszej jeździe w ostatnią sobotę nie przeszedł nawet odbiorów… Udało się dopiero za drugim razem.

  4. Mam nadzieję że przy decyzji o zakupie w przyszłości następnych jednostek, KŚ-e i UMWŚ nie popełnią więcej błędu, i kupią IMPULSY zamiast tego szrotu z Bydgoszczy.
    I po raz kolejny wzywam redakcję żeby ustaliła, jakie kary ma zamiar nałożyć zamawiający na PESĘ za niedotrzymanie terminu dostawy.

  5. Przekroczenie terminów to jeden problem, a drugim jakość produktu. Jako pasażer nie miałem okazji doświadczyć awarii unieruchamiającej ELF-a II na trasie. Widocznym problem są natomiast usterki widoczne wewnątrz np. niesprawny mechanizm obsługi drzwi w WC, zbyt głośna praca osprzętu na dachu. W składzie o nr 7 w wagonie z WC hałas był taki, że trzeba było głośno mówić, żeby być słyszanym przez sąsiada obok. W jednym składzie w ostatnim wagonie nie działało ogrzewanie. Na pytanie pasażera konduktor odpowiedział krótko, „te wagony tak mają”. Można to stwierdzenie potraktować jako reklamę ELF-ów II. To jest opis z życia bez złośliwości, a podobno z faKTAMI SIĘ NIE DYSKUTUJE.

    1. Kolejny Lord Vader wreszcie przybył!!! 😉 – radujmy się!!! 🙂
      WYGLĄDA jak Lord Vader to i WYJE jak Lord Vader !!! 🙁

      Czasem jadę w okolicach Krakowa Impulsem II i uważam, że są jednak dużo przyjemniejsze
      klop nie gada, sufit nie wyje, drzwi ciszej „piszczą” na przystankach……. ach…. 🙂 może jestem… 🙁

      1. Widzę, że grono „zadowolonych” z obecnego zakupu jest duże. Ja również od początku żałowałem, że przetargu nie wygrał „Newag” (po prostu ma najlepsze i najwygodniejsze pociągi), natomiast w najczarniejszych snach nie przyszło mi do głowy, że tak może wyglądać realizacja kontraktu z „Pesą”, że mogą być aż takie opóźnienia w dostawach.

      2. Mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Te Elfy tak wyją, że nie słychać zapowiedzi przez megafon na peronie. Jakoś w IMPULSACH chłodzenie falowników i silników trakcyjnych załącza się tylko w czasie jazdy – czyli da się tak zaprojektować

  6. W warunkach przetargu była jeszcze opcja zakupów dwóch pociągów z wolnej ręki (łącznie miało ich być 21 sztuk). Czy redakcja wie może, co się dzieje z tym dodatkowym zamówieniem (podobno UMWŚ wyraził zgodę na zawarcie takiej umowy)?

  7. Mam dziwne wrażenie, ze KS dały się wy…ć na interesie z PESĄ. Szkoda, że nikt z redakcji nie zabierze głosu w niniejszej dyskusji na ten temat. Mnie na przykład ciekawi czemu juz nie jest podsyłany tabor zastępczy w zamian na nowe elfy?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *