Powracające połączenie

Powrócą pociągi pasażerskie na odcinku Czechowice-Dziedzice – Oświęcim. W dobie pojedzie 9 par pociągów, które bezpośrednio pojadą do Trzebini a nawet Krakowa. Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcze „BRZOST” od dawna zabiegało o przywrócenie regularnego ruchu pociągów osobowych na tym odcinku


Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował, że jeszcze w tym rozkładzie jazdy planuje reaktywację codziennych połączeń kolejowych na odcinku Oświęcim – Brzeszcze – Czechowice-Dziedzice w liczbie 9 par. Taką informację na swojej stronie podało Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcz „BRZOST”. Kursy realizowane będą przez pociągi spółki Przewozy Regionalne, który wydłuży swoje aktualnie kursujące relacje na odcinku Kraków Główny – Oświęcim.

W piśmie skierowanym do stowarzyszenia „BRZOST”, Urząd prosi wszystkich zainteresowanych o przesłanie wniosków z konsultacji społecznych do dnia 30 stycznia br. w formie elektronicznej na adres kolej@umwm.pl, z dopiskiem „Konsultacje rozkładu jazdy”.

Niezwykle cieszy fakt, że kilkuletnia batalia z władzami Województwa Małopolskiego dobiega końca – mówi Dawid Szczepański, społecznik, Prezes Stowarzyszenia na rzecz Gminy Brzeszcze “BRZOST” w Brzeszczach i radny Rady Miejskiej w Brzeszczach, który od ponad trzech lat zabiegał o reaktywację zawieszonych w 2015 roku połączeń kolejowych. – Oczekiwaniami mieszkańców były codzienne połączenia kolejowe z Czechowic do Krakowa przez Brzeszcze. Wielu z nich wskazywało, że kursujące do 2015 roku pociągi z Czechowic do Katowic przez Oświęcim nie spełniały swojej roli, a ich rozkomunikowanie na stacjach w Oświęcimiu i Czechowicach z innymi pociągami skutecznie zniechęciło podróżnych do korzystania z kolei – dodaje.

Poniżej znajduje się rozkład jazdy podany do konsultacji społecznych.


Źródło: www.brzost.brzeszcze.pl

4 komentarze

  1. Do osiagniecia stanu idealnego byl dodal:
    – aby pociagi na odcinku Czechowice – Oswiecim akceptovaly TAKZE taryfe Kolem Slaskich, np. dla podroznych jadacych z Bielsko (woj. slaskie) do Imielina, Bierunia czy Chelma Slaskiego (tez woj. slaskie)
    – aby na odcinku Czechowice-Oswiecim wazne byly ekobilety i bilet calodobowy Kolei Slaskich,
    – aby taryfa PR i KS byla tez wazna w pociagach PKP IC na odcinku Czechowice – Oswiecim.

  2. Wszystko pięknie, ale wygląda na to że pociąg pojedzie z oszałamiającą prędkością 30 km/h. Nie wiedziałem że ta dwutorowa linia uchodząca za magistralę o znaczeniu międzynarodowym jest w takim stanie. Myślałem że wiślanka w naszym regionie nie ma sobie równych 😉
    PS Wiem że mają być remonty ale to nie jest kwestia tygodni czy miesięcy tylko lat.

  3. Z Czechowic do Krakowa były już bezpośrednie połączenia więc byłby to ich ponowny powrót. 9 par z czego 6 do Krakowa to całkiem niezły come back jak na linię o wymarłym ruchu pasażerskim. Wygląda na to, że nowe władze w Małopolsce bardziej przychylnie patrzą na transport kolejowy, skoro zgodziły się do powrotu pociągów po tak długim czasie i to na linii, która idzie w tym roku do remontu.

  4. Skoro zaczynają się dobre zmiany, to ja przypominam o linii 62 KATOWICE – SĘDZISZÓW, która czeka na powrót oferty 10-12 par, z uwzględnieniem większej liczy bezpośrednich połączeń do Kielc.

    Ta trasa ma obecnie najbardziej nędzny rozkład w Małopolsce. … ostatni pociąg do Katowic ok 16:00. I nawet wydłużenie w obecnym rozkładzie jednej pary nie rozwiązuje stanu pn. „WYDUPCZYSKA na sieci publicznego zbiorowego transportu kolejowego”

    Przypominam, że na obszarze trzech organizatorów rządzi od kilku miesięcy ta sama opcja.

Odpowiedz na „TomekAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *