Powracające połączenie

Powrócą pociągi pasażerskie na odcinku Czechowice-Dziedzice – Oświęcim. W dobie pojedzie 9 par pociągów, które bezpośrednio pojadą do Trzebini a nawet Krakowa. Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcze „BRZOST” od dawna zabiegało o przywrócenie regularnego ruchu pociągów osobowych na tym odcinku


Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował, że jeszcze w tym rozkładzie jazdy planuje reaktywację codziennych połączeń kolejowych na odcinku Oświęcim – Brzeszcze – Czechowice-Dziedzice w liczbie 9 par. Taką informację na swojej stronie podało Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcz „BRZOST”. Kursy realizowane będą przez pociągi spółki Przewozy Regionalne, który wydłuży swoje aktualnie kursujące relacje na odcinku Kraków Główny – Oświęcim.

W piśmie skierowanym do stowarzyszenia „BRZOST”, Urząd prosi wszystkich zainteresowanych o przesłanie wniosków z konsultacji społecznych do dnia 30 stycznia br. w formie elektronicznej na adres kolej@umwm.pl, z dopiskiem „Konsultacje rozkładu jazdy”.

Niezwykle cieszy fakt, że kilkuletnia batalia z władzami Województwa Małopolskiego dobiega końca – mówi Dawid Szczepański, społecznik, Prezes Stowarzyszenia na rzecz Gminy Brzeszcze “BRZOST” w Brzeszczach i radny Rady Miejskiej w Brzeszczach, który od ponad trzech lat zabiegał o reaktywację zawieszonych w 2015 roku połączeń kolejowych. – Oczekiwaniami mieszkańców były codzienne połączenia kolejowe z Czechowic do Krakowa przez Brzeszcze. Wielu z nich wskazywało, że kursujące do 2015 roku pociągi z Czechowic do Katowic przez Oświęcim nie spełniały swojej roli, a ich rozkomunikowanie na stacjach w Oświęcimiu i Czechowicach z innymi pociągami skutecznie zniechęciło podróżnych do korzystania z kolei – dodaje.

Poniżej znajduje się rozkład jazdy podany do konsultacji społecznych.


Źródło: www.brzost.brzeszcze.pl

4 komentarze

  1. Do osiagniecia stanu idealnego byl dodal:
    – aby pociagi na odcinku Czechowice – Oswiecim akceptovaly TAKZE taryfe Kolem Slaskich, np. dla podroznych jadacych z Bielsko (woj. slaskie) do Imielina, Bierunia czy Chelma Slaskiego (tez woj. slaskie)
    – aby na odcinku Czechowice-Oswiecim wazne byly ekobilety i bilet calodobowy Kolei Slaskich,
    – aby taryfa PR i KS byla tez wazna w pociagach PKP IC na odcinku Czechowice – Oswiecim.

  2. Wszystko pięknie, ale wygląda na to że pociąg pojedzie z oszałamiającą prędkością 30 km/h. Nie wiedziałem że ta dwutorowa linia uchodząca za magistralę o znaczeniu międzynarodowym jest w takim stanie. Myślałem że wiślanka w naszym regionie nie ma sobie równych 😉
    PS Wiem że mają być remonty ale to nie jest kwestia tygodni czy miesięcy tylko lat.

  3. Z Czechowic do Krakowa były już bezpośrednie połączenia więc byłby to ich ponowny powrót. 9 par z czego 6 do Krakowa to całkiem niezły come back jak na linię o wymarłym ruchu pasażerskim. Wygląda na to, że nowe władze w Małopolsce bardziej przychylnie patrzą na transport kolejowy, skoro zgodziły się do powrotu pociągów po tak długim czasie i to na linii, która idzie w tym roku do remontu.

  4. Skoro zaczynają się dobre zmiany, to ja przypominam o linii 62 KATOWICE – SĘDZISZÓW, która czeka na powrót oferty 10-12 par, z uwzględnieniem większej liczy bezpośrednich połączeń do Kielc.

    Ta trasa ma obecnie najbardziej nędzny rozkład w Małopolsce. … ostatni pociąg do Katowic ok 16:00. I nawet wydłużenie w obecnym rozkładzie jednej pary nie rozwiązuje stanu pn. „WYDUPCZYSKA na sieci publicznego zbiorowego transportu kolejowego”

    Przypominam, że na obszarze trzech organizatorów rządzi od kilku miesięcy ta sama opcja.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *