20 milionów kilometrów Flirtów od PKP IC

W grudniu 2018 roku zakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów typu FLIRT należących do PKP Intercity. Przez ten czas pojazdy przejechały łącznie 20 milionów kilometrów – to tak jakby pociągi FLIRT okrążyły Ziemię prawie 500 razy. Na pokładzie składów podróżowało ponad 11,2 milionów pasażerów.


Flota 20 pociągów FLIRT zakupionych przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 pokonała już ponad 20 milionów kilometrów, co daje średnio milion kilometrów na pojazd. W przetargu na zakup jednostek przewoźnik zawarł również usługę utrzymania floty, która jest realizowana przez firmę Stadler. Takie rozwiązanie gwarantuje operatorowi profesjonalny serwis za z góry ustaloną cenę, zaś producent dba o to, aby wyprodukowane przez niego pojazdy jak najlepiej służyły przewoźnikowi i pasażerom, będąc jednocześnie jego wizytówką na torach.

Pojazdy FLIRT PKP Intercity wyjechały na szlaki w grudniu 2015 roku i szybko zdobyły sympatię pasażerów. Obsługują trasy dalekobieżne takie jak Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) czy Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pociągi przewiozły łącznie 11,2 milionów podróżnych, z czego ponad 2 mln stanowili studenci, blisko milion dzieci i ponad 900 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Krakowem i Łodzią oraz z Bydgoszczy do stolicy. 51% pasażerów kupiło swój bilet w kasie, 42% dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.

Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty PKP Intercity, wykonała w tym okresie 1444 przeglądy planowej obsługi technicznej.

Cieszymy się, że nasze pojazdy tak dobrze sprawdzają się na trasach dalekobieżnych. Nasz doświadczony zespół serwisowy dba o to, by pociągi były zawsze dobrze przygotowane do wyjazdu w trasy. Dzięki dobrej współpracy z przewoźnikiem realizujemy nasz cel z korzyścią dla pasażerów – mówi Paweł Gręda – szef serwisu Stadlera w Polsce.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *