Pociąg Noego na trasie

Koalicja kolejowych federacji i przewoźników towarowych z całej Europy, Rail Freight Forward, zobowiązała się zaoszczędzić do 290 milionów ton emisji dwutlenku węgla w ciągu kolejnej dekady.


Transport towarowy emituje 275 milionów ton dwutlenku węgla rocznie, co stanowi prawie jedną trzecią całej emisji pochodzącej z transportu, wliczając w to transport pasażerski. Ponieważ szacuje się wzrost tych wartości o 30% do roku 2030, oczekuje się, że wpływ transportu towarowego na klimat w nadchodzących latach znacznie się zwiększy.

Kolejowy transport towarowy emituje dziewięciokrotnie mniej dwutlenku węgla niż transport drogowy. Zmiana środka transportu jest kluczowym krokiem w stronę osiągnięcia celów określonych przez branżę transportową w porozumieniu paryskim.

Pociąg Noego to sposób na uczczenie podpisania dokumentu Rail Freight Forward Vision 2030. Po inauguracji w Katowicach, pociąg pojedzie do Wiednia, Berlina, Paryża i Brukseli. W każdym mieście wybitni artyści uliczni pomalują dwa wagony, stopniowo zmieniając pociąg w najdłuższe na świecie mobile dzieło sztuki. Po każdym zakończeniu prac przez lokalnych artystów, zorganizowana zostanie ceremonia inauguracyjna połączona z odsłonięciem ich dzieła.

Fot. DB Cargo

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Malowanie kontenerów w Tarnowskich Górach

Odjazd pociągu Noe z Gliwic

Czym jest Rail Freight Forward

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *