Zmodernizowane wagony znacznie szybciej w PKP Intercity

PKP Intercity do końca 2018 roku odebrało 30 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Oznacza to, że fabryka przekazała PKP Intercity ponad 130% więcej wagonów niż zakładano w harmonogramie na 2018 rok!


Sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku umowa o wartości 410 mln zł brutto na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A. Stanowi ona element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego. Wagony wyjadą na tory już w najbliższych tygodniach jako przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków 25AN4, których producentem jest także H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Ponadto instalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta dają niespodziewanie szybkie efekty. Pasażerowie z pewnością to doceniają, korzystając coraz chętniej z naszych usług – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce. Dostępne będą m.in. na trasach:

Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok)
Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok)
Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)
Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Modernizowane przez nas wagony zapewnią pasażerom komfortową i bezpieczną podróż. Modernizację wagonów wykonujemy wyprzedzając zakładany harmonogram prac – mówi Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fot. PKP Intercity

3 komentarze

  1. Widze, że większość przewoźnikow otrzymuje nowy lub zmodernizowany tabor godnie z planem albo szybciej. Tylko nie Koleje Śmieszne. Niestety kosztem pasażerów ktorzy dalej musza jeździć najgorszym sortem wśród EN57.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *