Bielski przekładaniec tablicowy

W budynku dworca Bielsko-Biała Główna zamontowano nowe tablice świetlne informujące o godzinach odjazdów i przyjazdów pociągów z tej stacji. Szkoda, że nie wymieniono także przy okazji tych na peronach.


Nowe dwa wyświetlacze, bo i przyjazdy i odjazdy mają swoje odrębne, nie są niczym przełomowym. Dziesiątki podobnych spotkamy na innych dworcach. Zastąpiły one naprawdę zmęczone już życiem, tablice „klapkowe”, którym zdarzało się już często zawodzić i wskutek pojawiły się różne czasem nic nie znaczące, czasem śmieszne, nazwy poprzekręcanych miejscowości.

Jak już dowiedzieliśmy się o której odjeżdża nasz pociąg, to należy udać się na właściwy peron by z niego wsiąść do pociągu i pojechać tam gdzie mamy to założone. Niestety, na peronach w Bielsku-Białej pozostało stare, czyli forma „klapkowa”. Podobnie jak bywało na starej „tablicy-matce” w holu i tu coraz częściej coś się psuje i dochodzi do zabawnych literówek.

Nie jest nam jednak do śmiechu, bo nie do końca potrafimy zrozumieć jedną rzecz. Gdy orientowaliśmy się w biurze PKP PLK, czy również na peronach stare, poczciwe „Pragotrony” zostaną wymienione na niebieskie nowości, to okazało się że nie, bo takich planów nie ma. A w ogóle wymiana wyświetlaczy w holu to robota PKP SA. Może Wy, nasi Czytelnicy, macie jakieś wytłumaczenie działań, które z logiką zgodne nie są. Nam to trochę przypomina sytuację, gdyby mąż odpowiadał za przednie opony w rodzinnym samochodzie, a żona za tylne. I jedno z nich postanowiło by zmienić letnie na zimowe, a drugie nie byłoby za tym rozwiązaniem. Bo przecież idą święta i trzeba mieć na prezenty. Nasz kraj to piękny kraj…

Fot. Damian Kazimierczak, Silesia Info Transport

5 komentarzy

  1. O ile się orientuję, budynki dworców są własnością PKP SA, zaś tory z peronami PKP PLK. PLK od dawna przymierza się do przetargu na stworzenie systemu informacji pasażerskiej na skalę krajową, ale nic z tego nie wychodzi. Mieszkańcom Bielska powiem tylko, że i tak nie mają najgorzej, bo w Radomiu w ramach przebudowy pragotrony na peronach zostały zlikwidowane bez instalacji nowych.

  2. W zakresie infrastruktury peronowej PLK S.A. ma swoją ocenę wygody pasażerów. Nie dociera do nich, że w obecnej dobie również na peronie powinna być dostępna dynamiczna tablica informacyjna, że przynajmniej część peronu powinna być zadaszona i powinien funkcjonować na peronach monitoring (jak na przystankach autobusowych). Nadal na peronach stawiają oszklone tablice na afisze, czasem nawet trzy, zamiast wiat stawiają oszklone budki, gdzie mieści się raptem 10 osób, a pytanie o monitoring budzi zdziwienie. To jest kolejny przykład nie nadążania i w efekcie obniżania konkurencyjności kolei wobec innych środków transportu.

  3. Jeszcze zatęsknicie za pragotronami, a te bielskie wcale nie są takie stare, bo to już są z Bydgoszczy a nie te czechosłowackie 😀 Dla mnie mają lepszy klimat niż te elektroniczne zabawki, które tez lubią się psuć…

  4. Szkoda poczciwych pragotronow które miały duszę, aczkolwiek dziwne ze na peronach pozostały stare skoro np w Tarnowie zamontowano bardzo szybko nowe wyświetlacze o niebieskim tle jeszcze w trakcie kończenia budowy nowych peronow Nr 1,2,3..są w porządku, choć czcionka mogłaby na nich być większa. .

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *