Dwóch zainteresowanych śląskimi SA109

Koleje Ślaskie wystawiły na sprzedaż dwa Spalinowe Zespoły Trakcyjne (SZT) SA109. Po nieudanej próbie sprzedaży SA109 przez Koleje Dolnośląskie nie spodziewano się dużego zainteresowania. A jednak.


Spółka Koleje Śląskie zbywa się dwóch pojazdów SA109 o numerach 005 i 011. Szynobusy ze względu na swoją małą pojemność i braku zapotrzebowania na SZT, nie nadają się na śląskie zelektryfikowane trasy kolejowe, stąd taka a nie inna decyzja spółki. Obie jednostki są sprawne techniczne, jednak zanim przyszły nabywca wprowadzi je do ruchu, będzie musiał na własny koszt przeprowadzić przegląd poziomu P4.

Cena minimalna wystawionych pojazdów wraz z częściami zamiennymi to w sumie 1.186.950,00 zł brutto. Z czego SA109-005 wyceniona została na kwotę 492.000,00 zł brutto, SA109-011 warta jest 615.000,00 zł brutto, zaś za części zamienne śląski przewoźnik chce minimum 79.950,00 zł brutto. Do Kolei Śląskich wpłynęły aż dwie oferty z zamiarem kupna szynobusów. Jedna pochodzi od spółki Przewozy Regionalne, która obecnie walczy z deficytem sprawnych jednostek spalinowych. Ich oferta zakupu opiewa na kwotę 1.189.000,00 zł brutto. Drugim graczem chcącym zakupić śląskie SA109 jest prywatny czeski przewoźnik GW Train, który współpracuje z Kolejami Dolnośląskimi i obsługuje połączenia na odcinku Sędzisław – Kralovec. Oferta czeskiego przewoźnika wydaje się korzystniejsza, ponieważ zaoferowali oni kwotę 1.243.000,00 zł brutto.

Wydaje się, że Kolejom Śląskim uda się zbyć niepotrzebny tabor. Pytanie teraz, komu zostanie on sprzedany. Obecnie trwają formalności sprawdzające, czy obie oferty zostały złożone zgodnie z wszystkimi przepisami.

3 komentarze

  1. Mysle ze Opolskie PR pilnie potrzebuja tych dwoch SA109,niestety musza zanizyc cene !! To z naszych podatkow, wiec nie widze problemu.

  2. To, że Przewozy Regionalne pokuszą się o te dwa SA109 to wiedziałem, zanim jeszcze zostały wystawione na sprzedaż. Tylko, że ja myślałem, że korzystniejsza dla obu stron byłaby zamiana. SA109 za EN57. PRy obecnie walczą z deficytem sprawnych jednostek spalinowych, a KŚ zaś ma problemy z EZT. Co Koleje Śląskie kupią za 1 189.000 zł ??? Chyba tylko używane EN57, bo nawet na jednego 57FPS nie starczy, a o nowym taborze nawet nie myślę.

  3. Powinni jeszcze sprzedaż SA138 i za pozyskane pieniążki i jakiś wkład własny, kupić kilka używanych składów elektrycznych, ogarnąć je do poziomu P4 i śmigać po śląskich torach niczym Dreamliner nad morzem

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *