Rudawa już też gotowa

Zakończyła się modernizacja przystanku kolejowego w podkrakowskiej Rudawie. Z nowych peronów korzystają podróżni jadący w kierunku Krakowa i Katowic. Budowa przystanku to element modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice, w ramach inwestycja wartej ponad 302 mln zł netto.


W Rudawie stary peron został rozebrany. W zamian PLK wybudowały dwa wyższe perony, ulokowane po zewnętrznej stronie linii kolejowej. Pasażerowie mają teraz łatwiejszy dostęp do pociągów. Położone na łuku dwustumetrowe platformy są jasno oświetlone oraz czytelnie oznakowane. Dodatkowe wyposażenie stanowią wiaty, chroniące przed wiatrem i deszczem oraz wygodne ławki. Przystanek dostosowany jest do potrzeb wszystkich podróżnych. Komunikację pomiędzy peronami i na drugą stronę linii kolejowej zapewnia nowoczesne przejście podziemne. Dla osób niewidomych i niedowidzących przewidziano specjalne ścieżki ostrzegawcze i naprowadzające.

Przystanek w Rudawie został przebudowany w całości, w ramach modernizacji fragmentu linii kolejowej E30, na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice. Warty przeszło 302 mln zł netto projekt obejmuje swym zakresem; podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a także dostosowanie stacji i przystanków do potrzeb wszystkich podróżnych. Istotnym elementem modernizacji jest zwiększenie możliwości przewozu towarów, dzięki poprawie przepustowości linii kolejowej i podniesieniu prędkości składów do 120 km/h.

PLK prowadzą inwestycje równolegle na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość prac budowlanych to w sumie ok. 2 mld zł. Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych certyfikatów pociąg ekspresowy trasę z Katowic do Krakowa będzie pokonywał w mniej niż 60 minut.

Fot. PKP PLK

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *