Jeśli myślicie że w Kolejach Śląskich pojawił się nowy typ jednostek to już uspokajamy. Nic takiego nie nastąpiło. Po prostu stworzyliśmy model 28WE sumując dwie jednostki 14WE, które postanowiono w Kolejach Śląskich złączyć i w tej postaci wysłać je by woziły podróżnych. Debiut pociągów 14 WE w trakcji ukrotnionej ma właśnie miejsce w relacji nr 94331 na linii S6 Katowice – Wisła Głębce.
Przypomnijmy, że jednostki 14WE należące do Industrial Division, pojawiły się w bazie KŚ z racji kolejnego braku dotrzymania przez bydgoską Pesę terminu dostawy nowych jednostek 22WEd z rodziny Elf2. Dlatego poczciwe „czternastki” jeżdżące po naszych szlakach stanowią substytut nowych jednostek, z produkcją których nie może się uporać Pesa. I trudno dzisiaj prorokować jak długo potrwa taki stan rzeczy.
Na jakim obiegu jeżdżą 2x14we ?
Te 14WE KŚ mogą puszczać oddzielnie, czy tylko w parach?
Można prorokować. Jak na razie od podpisania kontraktu minęło 18 m-cy, a „Pesa” zdążyła dostarczyć 9 pociągów, czyli jeden na 2 m-ce. Utrzymując to tempo (a nic nie wskazuje na to, żeby miało się coś zmienić) ostatni z zamówionych pociągów dotrze do nas za 20 m-cy, czyli pod koniec przyszłego roku. Zgodnie z takim grafikiem w tym miesiącu pojawi się jedna nowa jednostka.
Dziś: Częstochowa(12.17) Lubliniec(12.54) ->
Lubliniec(13.00)
Częstochowa(13.37) ->
Częstochowa(14.45) Lubliniec (15.21/15.29)
Częstochowa(16.17/16.49) Lubliniec(17.25)
To już jakieś kuriozum. Za chwile sie skończą składy zastępcze….
Dzisiaj widziałem je w Radzionkowie na S8 w kursie rozkładowym do Lublińca…