A w Bytomiu…

Trwa remont toru numer 1 na fragmencie linii nr 131 pomiędzy Bytomiem Północnym a Radzionkowem. Pociągi jeżdżą tam po jednym torze, a według naszych ustaleń taki stan rzeczy ma potrwać na tym odcinku do końca wakacji.


Te prace były przez ZLK w Tarnowskich Górach zapowiadane od dawna. Prowadzone działania mają zrównoważyć czas przejazdu pociągów na odcinku Bytom – Tarnowskie Góry, gdyż po wykonanym kilka miesięcy temu remoncie toru w stronę przeciwną, dysproporcja ta wynosi 4 – 5 minut w przypadku pociągów osobowych, w zależności od kursu. Po zakończeniu prac pociągi maja pokonywać odcinek z Bytomia do Tarnowskich Gór w obu kierunkach w podobnym czasie, tj. 22 – 23 minuty.

Poniżej kilka zdjęć, które udało się nam wykonać w ubiegłym tygodniu w rejonie jeszcze aktualnego przystanku Bytom Północny oraz w rejonie skrzyżowania linii nr 131 z ulicą Strzelców Bytomskich, gdzie być może przystanek ten zostanie „przeniesiony”.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

5 komentarzy

  1. Wczoraj miałem okazję podróżować Katowice (11:41) – Tarnowskie Góry oraz Tarnowskie Góry (18:21) – Katowice. W kierunku Tarnowskich Gór może nie za bardzo, a w przeciwną stronę zapełnienie całkiem dobre, przy wyjeździe z T.G. szacowałbym na 70-80% co mnie pozytywnie zaskoczyło. Niestety obydwa kursy na EN57, z czego w kierunku Lublińca strasznie wypaćkany z zewnątrz.

    1. Też słyszałem, że w weekendy jest tam całkiem ciekawa frekwencja. Zajmiemy się tym. Dzięki za info

  2. A przypadkiem PLK nie potwierdziło ostatecznie przenosin Bytomia Północnego? Jakiś tydzień temu pisał o tym m.in. silesion.

    1. Bytom Płn. będzie potwierdzony jak zatwierdzony będzie cały plan rewitalizacji linii 131 na odc. Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *