Koleje Małopolskie testują dwa 14WE

Pociągi 14WE, kupione przez Industrial Division od SKM Warszawa mają ostatnio wzięcie. Najpierw PESA Bydgoszcz S.A., po zawarciu z umowy z ID, a następnie Kolejami Śląskim i Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, dostarczyła jedną jednostkę w zamian za Elfa 2, a teraz właściciel pojazdów – ID, w ramach testów udostępnił dwa swoje składy Kolejom Małopolskim.


– W związku z dynamicznym rozwojem Spółki Koleje Małopolskie, stale rosnącą liczbą podróżnych korzystających z uruchamianych połączeń oraz planowanym rozszerzeniem działalności przewozowej o kolejne trasy, Koleje Małopolskie we współpracy z Industrial Division Sp. z o.o. rozpoczęły próby eksploatacyjne elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE-004 i 14WE-006 – czytamy w komunikacie Kolei Małopolskich.

Jak już informowaliśmy przy różnych okazjach, pojazdy te w ostatnim czasie przeszły głęboką modernizację, w trakcie której zostały wyposażone m.in. w system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring przestrzeni pasażerskiej. Posiadają również udogodnienia dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – pochylnie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie ze składu oraz przystosowaną toaletę. Obecnie pojazdy przez Koleje Małopolskie testowane są w jazdach bez pasażerów.

Jeśli pojazdy przejdą pozytywnie testy wówczas zostaną skierowane na kolejny etap jakim będą próby w ruchu liniowym z pasażerami na trasach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie – zaznaczył przewoźnik. 

W tym miejscu warto pochylić się nad pytaniem, co zrobi PESA Bydgoszcz jeśli w terminie dostawy kolejnych pojazdów dla KŚ i UMWŚ, Elf 2 nie będzie jeszcze gotowy? ID rozdysponowało już trzy z czterech obecnie posiadanych jednostek 14WE (dwie kolejne trafią do spółki dopiero za kilka miesięcy). O tym, co może bydgoska firma zaproponować w zamian za swoje pociągi, już w kolejnym odcinku pt. opóźnione dostawy Elfów 2 dla Kolei Śląski i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

* Fot. Koleje Małopolskie

One comment

  1. Ja wiem co Pesa może. Proponuję w razie niedostarczenia kolejnego Elfa 2, Feniksa EN57 od Pafawagu albo ED74 od PKP Intercity, razem z możliwością odstępu na stałe, a w ramach rekokpenstaty darmowa modernizacja dowolnego taboru. Przecież to jest śmiec na sali. Od samego początku wiedziałem, że jak wygra Pesa to będą problemy. Ale urzędasy nie wiedzą o takich rzeczach dla nich najważniejsza jest cena. Ja bym brał Newag.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *