Elektryki dla katowickiego RCKiK

Niebawem w Katowicach pojawią się pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym. Będą to nietypowe i chyba pierwsze na świecie, a na pewno w Polsce, pojazdy o takim przeznaczeniu, ponieważ posłużą jako mobilne punkty do poboru krwi w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach.


Pod koniec maja RCKiK w Katowicach ogłosiło przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych mobilnych punktów poboru krwi na bazie niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI zasilanych energią elektryczną.

Podstawowe dane techniczne autobusów:

  • dwuosiowy , dwudrzwiowy , na kołach 19,5”,
  • długość 8,5 – 11,0 m, szerokość do 2.5 m, wysokość do 3.5 m,
  • drzwi przednie i tylne jednoskrzydłowe otwierane odskokowo sterowane elektrycznie, wyposażone w bramki świetlne,
  • pojemność akumulatorów trakcyjnych umożliwiająca przejechanie 160 km oraz 6 godzin pracy na postoju przy włączonej klimatyzacji lub ogrzewaniu wraz z załączonymi odbiornikami pokładowymi o mocy do 4 kW – bez konieczności doładowania akumulatorów,
  • żywotność akumulatorów min. 10 lat,
  • zabudowana ładowarka awaryjna zasilana napięciem 230 V,
  • szyba przednia niedzielona,
  • specjalistyczna zabudowa wnętrza przystosowana do pobierania krwi,

Otwarcie kopert nastąpiło 4 lipca br. w której swoją ofertę złożył tylko producent z Bolechowa. Solaris Bus & Coach swoje dwa niskopodłogowe Urbino 8,9 LE electric wycenił na kwotę 6 146 310,00 zł brutto co daję jednostkową cenę 3 073 155 zł brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 6 875 700 zł brutto, stąd też oferta Solarisa mieści się w kryterium zamówienia.

Dostawa pojazdów odbędzie się w dwóch częściach. Pierwszy autobus powinien zostać dostarczony do 10 miesięcy od daty zawarcia umowy, zaś drugi pojazd mobilnego poboru krwi powinien w RCKiK w Katowicach pojawić się do końca 2018 r. Zamawiający przed odbiorem końcowym zastrzega sobie prawo do przetestowania pojazdu na trasie o długości 160 km wraz z postojem przez 6 godzin przy włączonej klimatyzacji lub ogrzewaniu i włączonych odbiornikach pokładowych, bez konieczności doładowania akumulatorów.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *