GPW nie może sprzedać swoich pociągów

Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów po raz kolejny ogłosiło sprzedaż trzech pociągów, które niegdyś były użytkowane przez Koleje Śląskie, a które wskutek różnych zawirowań, trafiły na własność przedsiębiorstwa. Przy poprzednich próbach sprzedaży, GPW nie znalazło chętnych.


GPW prowadzi przetarg w celu zaspokojenia umowy przewłaszczenia rzeczy ruchomej na zabezpieczenie z dnia 30 stycznia 2013 r. zawartej z Inteko Sp. z o.o. Kolejne przetargi nie kończą się sukcesem, a jednostki stoją na bocznicy i nsizczeją. Do nabycią są: spalinowy zespół trakcyjny 2-członowy typu DH2 SN83-003, spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN84-001 oraz spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN84-002.

Przypomnijmy, wszystkie pojazdy należały do Sigma Tabor, spółki która została postawiona w stan upadłości. Do Polski zostały sprowadzone z Niemiec i Holandii, a następnie poddane modernizacji, dzięki której mogły zostać wprowadzone do eksploatacji w Polsce. Od grudnia 2012 roku pociągi (SN83) woziły pasażerów Kolei Śląskich i mimo wielu swoich niedoskonałości, były wygodne dla pasażerów, przede wszystkim na mniej uczęszczanych liniach. SN84 nigdy nie weszły do regularnego ruchu z pasażerami.

5 komentarzy

  1. Nie mogą ich wziąć Koleje Śląskie? Naprawdę aż dziwne, że nikt tego kupić nie chce. Przecież to grosze kosztuje

    1. Bo koleje śląskie wiedzą jaki z nimi był zawsze problem. Latem +50, zimą -20. Dodatkowo spalanie na poziomie 40-50 litrów na 100 km. Drogie utrzymanie i brak części zamiennych. VT-614 nigdy niedostaly zgody na użytkowanie i nigdy nie były odebrane przez KŚ

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *