Czy pociąg do latania będzie łatwiejszy?

Od pewnego czasu cicho zrobiło się odnośnie rewitalizacji linii kolejowej 182. My z pełną konsekwencją wracamy do tematu linii kolejowej łączącej Tarnowskie Góry z Zawierciem. Powiedzmy szczerze, rewitalizacja tego odcinka ma swoich zwolenników i przeciwników, jednak z początkiem tego roku doszedł kolejny argument za tym, by powyższe plany doczekały się realizacji.


Rewitalizacja linii 182 ma głównie na celu połączenie serca GOP z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Niestety w/w odcinek ma strasznego pecha, ponieważ już na etapie zbierania dokumentacji przedprojektowej napotkał na szereg niepowodzeń. Pierwsza umowa na taką dokumentację została przerwana przez PKP PLK z racji blisko 2,5 rocznego opóźnienia, a kolejny wykonawca miał czas do lutego 2016. Jednak i on nie wywiązał się z umowy i teraz możemy liczyć na to, że do trzech razy sztuka i kolejnemu, wyłonionemu w sierpniu 2016 roku wykonawcy uda wywiązać się z umowy.

Dlaczego zależy nam, aby nowy wykonawca dokumentacji był tym ostatnim? Powodem są dobre informacje płynące z Pyrzowic. Rok 2016 dla katowickiego lotniska był rekordowy pod każdym względem. W całkowitym ruchu pasażerskim z siatki połączeń lotniska skorzystało 3 221 261 podróżnych, o 151 982 więcej (+4,9%) w porównaniu z 2015 rokiem. Z kolei w ruchu cargo wynik może wynieść nawet o 1000 ton obsłużonego frachtu więcej (>17 000 ton ładunków) niż miało to miejsce w roku ubiegłym (16 119 ton ładunków).

To, że każdy kolejny rok na katowickim lotnisku jest rekordowy jest znakomitym argumentem za rewitalizacją linii 182. Dlatego trzymamy kciuki za wykonawcę dokumentacji przedprojektowej, która ma powstać do marca br. Wnioskujemy, że jeśli wszystko zostanie wykonane w terminie, to jeszcze w tym roku poznamy wykonawcę projektu i samej rewitalizacji. PKP PLK planuje zakończyć inwestycję w 2020 roku. Czy tak się stanie? Mamy taką nadzieję.

One comment

  • Tak się nie stanie ponieważ lotnisko w Pyrzowicach jest solą w oku dla Krakowa, Wrocławia i Łodzi. Dlaczego? wystarczy spojrzeć na mapę. Linia do Zawiercia przybliża lotnisku Kielce, Kraków i Warszawę. Linia do Tarnowskich Gór to połączenie do Opola Wrocławia i Poznania. Budowany fragment autostrady A1 połączy Częstochowę i Łódź. Lotnisko już oddziałuje na Ostravę. Jeśli chodzi o Aglomerację najlepsze byłoby połączenie od Ząbkowic Będzińskich po linii S1.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *